Greedy

Måste dela med mig av ett tärnings spel jag lärde mig av min assistent igår. De va jätte kul!! =)

Spelet heter Greedy och går till så här:

Man spelar med 1 tärning. Så bestämmer man ett tal man ska spela upp till. Slår man en 1 förlorar man hela summan. Om ja tex börjar och slår och till jag får 30 så väljer ja kanske att stänna där. Eller inte?? Hur girig är man egentligen?? Då fortsätter den andra personen att slå på min summa tills den väljer att stanna. I risk för att få en 1. Sen när man har kommit upp till summan som man bestämde att spela till räknar man ihop vem som har mest poäng. Den vinner. Man skriver i två kollumer en för dig och en för din motspelare.

AS KUL spel!! =) Pröva du me vettja =)

Hur girig är du??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0