Info dag i skolan!

Idag har ja vart på info dag i skolan! =) Dom berättade om utbildningen och yrkesområden. Det finns två sätt att studera antingen kan man studera i skolan eller på en arbetsplats med handledare (praktik och teori kopplas ihop, utbildning och lärande sker på arbetsplatsen).  De tål att tänkas på! Jag skall på möte om två veckor för att diskutera detta. Vi fick studiebokslista så nu är det ut på jakt som gäller!! Vi börjar antingen 7 januari eller 12 beroende på vilken studieform man väljer.

Jag har alltid saknat behandlande personal som själva har funktionshinder så nu vill  jag utbilda mig för att  hjälpa andra. Det blir en annan förståelse när man själv har funktionshinder.

Så i januari blir ja plugghäst =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0