1 timmes väntetid på buss!

Igår va vi ju som sagt på blomsterlandet och handlade, jag hade permon och vi skulle beställa buss hem (färdtjänst) Då säger dom att det är 1 timmes vänte tid!! =( Det är ju inte klokt!! Dom har skärt ner på bussarna och samkörningarna ökar! Jobbit!! En gång fick vi 4 samåkningar på vägen hem, som längst har jag suttit 1 ½ timme i färdtjänsten. 1 timme är inte onormalt få sitta i en färdtjänst innan man kommer fram dit man skall.

Folk tycker det är lyx med färdtjänst. Man kommer från dörr till dörr och att det är bekvämt men dom tänker inte på att man få åka runt halva stan, man ska vara glad om man får den tid man har beställt och alla chaufförerna är inte så trevliga heller.

Önskar att det kunde bli bättre med färdtjänsten, men de e frågan det. Dessutom lägger dom ner deras text telefon, vilket gör att det blir jobbigare för mig pga att jag har min språk störning (stamning) och föredrar att använda min texttelefon.

Så de blir ju inte bättre med färdtjänsten precis!! SYND!! =(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0