Dagen i Strömstad!

Vi åkte med tåget 08.47 och kom dit 11.30 då tog vi bussen direkt till Nordby köpcentrum!
Jag blev såå glad att vi hann åka till Nordby för bussen går inte så ofta! Vilken flax!!

Det är så häftigt med strömstad för det känns som man kommit till Norge.
Nästan alla pratar norska och dom som bor i strömstad bryter på norska!

Så man känner sig nästan som enda svensk i den staden! Är as taggad nu att lära mig norska!

Nordby köpcentrum ligger bara 2 mil från norska gränsen!
I köpcentrumet finns två kortläsare, en för norska kort och en för svenska. Priserna står på svenska och norska!
Dom i kassan frågar alltiod om man vill betala med svenska eller norska pengar.

I Strömstad kan man även köpa norska tidningar, så de är typ en svensk/norsk stad!

Jag ska åka dit många gånger under denna månaden! =)

Nu ska ja sätta igång att lära mig norska!

Rosetta Stone är ett program som har jätte bra språk kurser! Med det är det lätt att lära sig!

Här var vi:



Idag har vi verkligen fått åka tåg ca 6 timmar t/r *lycka*
Regina tåget tog oss dit och hem!



Nu ska jag vila lite för imån bär det iväg igen!!

Klemmer fra meg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0