Handen spökar

För ja tror det är 2 år sedan nu var ja hos tandläkaren, ja har jätte svår tandläkar fobi och fick en panikångestattack som varade i 2 timmar.
 Tandläkaren kallade in ett akut team med läkare. Någon av dom läkarna klämde åt min vänstra handled soppas mycket att handen fick en syrebrist. Jag blev förlamad i den.

Sägas bör att jag pga mitt funktionshinder har en dålig höger sida. Kan nästan inte använda den. Så när den vänstra handen blev förlamad behövde ja hjälp med ALLT! De var en mycket jobbig tid för mig!! Men med mycket träning och mycket slit har den kommit tillbax igen, nu kan jag använda den igen =)

Men den spökar fortfarande =(

Jag har stickningar och domningar i den. Ja är rädd att jag vaknar upp med en förlamad hand igen, att den har gått tillbax. De får vi verkligen inte hoppas!

Jag och min familj har skrivit en skadeståndsansökan och skickat in men sånt tar tid och en så länge har det inte hänt något. Jag fick ett brev att jag hade bytt handläggare på mitt ärende och att det är en lång process som tar tid. i får se vad som händer!

Min tändläkar fobi har INTE blivit bättre precis!! Snarare sämre!!

Men som sagt spökar gör den förtfarande och det är inte direkt mysigt med stickningar och domningar. =(
 
Jag har handskenor en hård som jag har använt på natten när handen knöt ihop sig, för att förhindra det. En mjuk som ja har använt på dagen som stöd. Nu har jag inte behövt använda dom på ett tag. Men funderar på att börja använda den mjuka igen som stöd. Får se om handen börjar knuta sig på natten igen då får ja börja med den andra oxå.

Jag var för ett tag sen och gjorde ultraljud på handen och armen och var tror ni den enheten låg? Jo, precis våningen under tändläkaren!! Att ja inte dog! Ja va på vippen att åka hem, men ja tog mig igenom undersökningarna dock med panikångest! Svaren har skickat till min läkare och ja ska dit i maj, undrar vad det visar?? Tycker det är långt att vänta till maj =( Men men...ja har fått en tid dit iaf de e alltid nått!! =)

Detta med händer är inte att leka med!! De har ja lärt mig!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0